Dersom du har et teknisk problem du ikke finner løsninga på i FAQ'en kan du sende en henvendelse til vår supportavdeling.
Nedenfor har vi listet opp noen punkter som vil hjelpe oss å komme igang med problemsløsningen så raskt som mulig
Nødvendig informasjon |
Eksempel |
|
kortnavn på plan samt kort men beskrivende tekst i emnefeltet |
Dersom adressa til planen din er KUNDENAVN.arkivplan.no skal emnet være slik: |
|
Detaljert problembeskrivelse |
Når jeg prøver å redigere og lagre artikkelen http://kommunenavn.arkivplan.no/content/view/full/123456789 får jeg vedlagte feilmelding: <Skjermbilde eller kopi av feilmelding> |
|
Saksnummer i emnefeltet |
ARKSUPPORT-99999 (Gjelder bare dersom du henvender deg vedrørende en eksisterende sak. Saksnummer vil ligge i emnefeltet på alle mailer som sendes til deg fra vårtsupportsystem.) |
|
Link til din arkivplan |
Vanligvis http://kommunenavn.arkivplan.no eller http://organisasjonsnavn.arkivplan.no |
|
Ditt brukernavn i arkivplan |
olanordmann (Vi trenger ikke passord. Brukernavnet benyttes for å sjekke at tilgangsreglene for din brukerkonto er riktig satt opp) |
|
Evt. link til sida problemet kan gjenskapes på |
Vanligvis på formatet http://kommunenavn.arkivplan.no/content/view/full/123456789 |
Hva |
Hvorfor/ Hvorfor ikke? |
|
Unngå flere adressater i til, cc eller bcc-feltet |
Hver gang noen av de andre mottakerne evt. svarer på mailen vil det opprettes en ny sak i vårt supportsystem. Dette vil kunne øke behandligstiden på alle saker. |
|
Unngå kopiering eller videresend en lang mail-tråd som har gått via flere mottakere |
Det kan være vanskelig å finne informasjonen som vedkommer saken blandt mailheadere, fottere, signaturer osv. Bruker et par minutter på å skrive inn bare informasjonen som er relevant (evt. fjerne unødvendig sitering etc) kan vi gå direkte til å finne løsning på problemet. |
|
Fjerning av signaturer, logoer og lignende |
Tekniker trenger normalt ikke besøksadresser, telefonnumre og logoer siden korrespondansen vil gå via supportsystemet/e-post. |
|
Eventuelle skjermbilder bør være i JPG/JPEG, GIF eller PNG-format |
Proprietære formater som f.eks. Word og Powerpoint kan trenge kponvertering før vi kan benytte dem. JPG/JPEG, GIF eller PNG-format kan åpnes av alle. Andre filformater som støttes på tvers av alle platformer og kan benyttes er PDF. (Tips: De fleste Office-produktene kan lagre filer som PDF. Snertent dersom du ønsker å lage en mer avansert illustrasjon til tekniker, f.eks, forslag til layout e.l.) |
Din henvendelse kan sendes til support@arkivplan.no, så vil vi ta tak i saken så raskt som mulig.